Je mening over jezelf, wat je doet, waar je goed in bent en wat je precies aanbiedt wordt nogal eens als gegeven beschouwd. ‘dat weten we toch wel….’. En dan ontstaat de neiging om dit onderdeel bij de start van de strategievorming iets minder serieus op te pakken. Heel onverstandig.
Het op een structurele en kritische manier kijken en beoordelen van jezelf en je organisatie, je communicatie en je financiën is de helft van de input voor het onderscheidende vermogen in de markt. Belangrijk om in kaart te hebben om de toekomstige strategie en marktbewerking in te gaan richten. Voor A-pollo een vast onderdeel van positioneren.
Interne analyse leidt tot nieuwe verhelderende beelden
A-pollo hanteert verschillend methoden en technieken om een interne analyse te doen. Samen met het team, de maatschap, de organisatie. Goede voorbereiding, creatieve werkvormen, ongedwongen sfeer en de wil om kritisch naar jezelf te kijken zijn de sleutels. Vaak levert de interne analyse nieuwe en verhelderende beelden van je eigen doen en laten op. In ieder geval een gestructureerd overzicht waarbij keuzes voor de toekomst gemaakt kunnen worden.
De interne analyse kan ook in een SWOT analyse meegenomen worden. Met die methode heeft A-pollo Axel ruim ervaring. Neem gerust contact op.
Met een interne analyse heb je jezelf weer scherp in kaart. Het combineren met een externe analyse (marktonderzoek) geeft de basis voor het bepalen van de strategische doelen voor de toekomst