Je ambitie bepalen, je doel op basis van je eigen glazen bol.
Nadat er een overzicht is gecreëerd van de interne organisatie en de dynamiek in de omgeving is vastgesteld, is het zaak een koers te gaan bepalen. Maar waarheen? Het komen tot besluiten voor de toekomst is een proces waarbij begeleiding wenselijk is. Er spelen zowel rationele elementen als ‘gevoels’-zaken een rol.
A-pollo kent verschillende manieren. Een confrontatieanalyse (onderdeel van de SWOT-analyse) kan bijvoorbeeld daarbij helpen. Hierbij worden de hoofdzaken van de interne en externe analyse bij elkaar genomen om daaruit strategische kernpunten te destilleren. Het is een heel pragmatische manier van werken. Het begeleiden van het proces en het ondersteunen bij analyses om te komen tot eigen strategische doelen is een specialisatie van A-pollo Axel.
Een andere manier is om vanuit je eigen kracht en kunde te starten en je eigen wensen ‘blanco’ neer te zetten. Dat is een traject op zich waarbij je met elkaar ambities deelt, ook goed voor de teamvorming. Voor het met elkaar bepalen van een eensluidende richting gaan we dan weer gebruik maken van de kennis uit de interne en externe analyse. Is het doel haalbaar of minder kansrijk? Bij deze insteek wordt er meer gewerkt met je eigen energie als start- en eindpunt. En meer gedacht vanuit een ‘maakbare’ wereld (zelf neerzetten van structuren en het beïnvloeden van de juiste mensen en partijen). Het is een ondernemende manier van werken die heel effectief blijkt te zijn in de zorg. A-pollo heeft al meerdere van dergelijke trajecten begeleid en ook daarna geïmplementeerd. Neem gerust contact op.
Als eenmaal de ambitie is vastgesteld is de vraag hoe – in de markt – tot je doel te komen. Wat wordt de marketingstrategie?